Blog

Sosyal Medya İletişiminde İçerik Üretimi ve Stratejisi

Sosyal Medya İletişiminde İçerik Üretimi ve Stratejisi

Sosyal Medya İletişiminde İçerik Üretimi ve Stratejisi

Günümüzde Sosyal Medyanın gelişmesi ve önem kazanmasıyla birlikte birçok kurum, marka ve şirket ürünlerini ve hizmetlerini sosyal medya üzerinden tanıtmaya ve pazarlamaya başlamıştır. Günümüz trendlerini takip etmek ve güncel kalmak pazarlama için oldukça önemli bir konudur. Sosyal medya da daha fazla tüketiciye ulaşmak için pazarlama stratejimizi sosyal medya metriklerinden yararlanarak oluşturmak olmazsa olmazlardandır. Etkileşim verilerini analiz ettirerek paylaşımlar yaptırmak daha fazla kitlelere ulaşmanızın anahtarıdır. Örneğin web sitenizde en çok ziyaret edilen içeriklerin analizi uzman kişiler tarafından yapılmalıdır. Sosyal medya kanallarınızda ki paylaşımlarınız veya tüketicilerin, gönderi içeriklerine tepkileri gibi etkenleri göz önünde bulundurarak yeni paylaşımlar yaptırmak, sınırlı sayıda bir kitleye ulaşmamızın önüne geçecektir. Sosyal medya sayesinde tüketiciler birçok markayla iletişim halindeler, bu sebeple kendi markanızı bir adım öne çıkarmak için belirli bir stratejiyle paylaşımlar yaptırmanız oldukça önemli.

Stratejimiz Nasıl Olmalı?

Yeni sunulan özelliklere entegre olup paylaşımlarda bulunmak tüketiciyle aranızda etkileşim oluşturmak için oldukça yararlıdır. Bu sebeple sosyal medyada içerik ürettiğiniz platformların güncellemelerini yakından takip ettirmelisiniz. Yeniliklere ne kadar çabuk adapte olunursa tüketicilere bu yenilikleri sunma olasılığınız ve tüketicilerin yeni deneyimleri markanız vasıtanızla yaşama şansı artar ki bu deneyim tüketici ile marka arasında etkileşimi arttırır. Müşterilerinize farklı fikirler sunulmalı firmanızı standarttın içinden çıkarıp farklı bir konuma yerleştirir ve markanızın akılda kalıcılığını arttırır. Farklı fikirler sayesinde kullanıcılara yeni deneyimler kazandırarak da markanızla bağlılığı artırtabilirsiniz. Markanızın alanı hakkında sosyal medya platformlarında belirli aralıklarla aramalar yaptırmanız markanız hakkında kullanıcıların sorun ya da isteklerini birebir görüp buna göre strateji belirlemeniz için oldukça önemlidir. Diğer bir önemli konuda geri dönüş analizi yaptırmaktır. Paylaşımlarınızın beğeni, kullanıcı tarafından paylaşılma, izlenme oranları gibi verileri analiz ettirilerek buna göre bir strateji izlenmelidir. Paylaşım sayısını arttırmak paylaşım saatleri değiştirmek yine etkileşim almaya yardımcı olan etkenlerdendir. Her marka tüketicinin aklında yer etmek ister, sosyal medya sayesinde ve iyi bir planlama yaptırarak bunu başarabilirsiniz. İnfografi ve videografiler bu konuda görsel ve işitsel duyulara hitap edip markanızın akılda kalıcılığını attırmanıza yardımcı olabilecek araçlardır. Bu konuda deneyimli ajanslarla ilerlemeniz hızlı mesafe kat etmenize yardımcı olacaktır.

Web Sitenizin Mobile Uyumluluğuna Dikkat!

Dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biride web sitenizin mobile entegresidir. Sunduğumuz hizmetleri web sitemizden detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Bir sonraki makalemizde buluşmak üzere bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz. Yenilikler ve bilgilendirmelerimiz devam edecektir.


Numan Çakmak

Numan Çakmak    Yayınlanan: 13 Şubat 2019 17:06  Yanıtla

Çok başaralı bir yazı olarak görüyorum. Tebrikler ...

    azraajans

    azraajans    Yayınlanan: 24 Şubat 2019 19:22 

    Teşekkürler Numan Bey

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.