Blog

Kurumsal Kimlik Nedir ve Nasıl Oluşturulmalıdır?

Kurumsal Kimlik Çalışması

Kurumsal kimlik Şirketinizin, Firmanızın, Kurumunuzun, vakfın, hem şirket içinde hem de şirket dışında alğısal oluşumunda bütünlük sağlar, kurumsal kimlik firmanın iç ve dış dünyadan görünen yüzüdür.

Kurumsal kimlik firmalarda ortaya çıkabilecek olan kimlik kargaşasını ortadan kaldırır. Aynı zamanda iyi tasarlanmış bir kurumsal kimlik firmaların, müşterilerin ya da hitap edilen hedef kitlenin gözünde prestij, güven hatta saygınlığının kazanmanızı sağlar.  Firmaların hafızalarda daha çok yer etmesine olanak sağlar.

Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde firmalar kurumsal kimlik tasarımına özen göstermeli hatta bunun alanda deneyimli uzman ajanslarla çalışmalıdırlar.

Peki, Bu ‘Kurumsal Kimlik’ Neleri Kapsamaktadır?

Kurumsal kimliğin birçok ögesi vardır. Firmanızın ürettiği ürünler ve bu ürünlerin ambalajları, firmalara ait tabelalar ve diğer çeşitli yönlendirme araçları, firmalar tarafından düzenlenen fuarlar, sergiler, firmanızın kurum içinde ve dışında kullandıkları antetli kağıtlar, zarflar, cepli dosyalar, firma elemanlarına ait kartvizitler, bunların yanı sıra firma adına kesilmiş faturalar ve irsaliyelerle, tahsilat mektupları, firmaların verdiği sertifikalar, firmalar tarafından çıkarılan kurumsal yayınlar ve  firmalara ait kataloglar, reklamlar veya broşürler, ayrıca firmaların eğer var ise bayrakları, ajanda, takvim, bloknot gibi promosyon ürünleri firmanın kurumsal kimliğini algısını oluşturan temel unsurlardır.

Tabii ki bunun yanında, firmaların web siteleri ya da farklı dijital tanıtım yöntemleri de kurumsal kimlik çalışmalarının içinde yer alır. Kurumsal kimlik kavramı görüldüğü üzere, firmanızın tüm alanlardaki imajıyla ilgilenir. Bu yüzdendir ki firmanızın aslında en önemli reklam yüzleridir.

Kurumsal Kimlik Oluşturmada Beş Temel Aşama

Bunlardan ilki, tasarım süreci başlamadan önce, yapılacak olan tüm işlerin tasarım formatında hazırlanması ve onaylanması aşamasıdır. Firmanızın öncelikli olarak ne istediğine karar vermesi gerekmektedir. Tasarım sürecinde uzman ajanslar işlerini yürütmelidirler. Kötü bir kurumsal kimlik firmanızın piyasada başarısız olmasına kötü bil algı yaratmasına neden olabilir.

İkinci aşama ise zamanlamadır. Bu tasarımlar oluşturulurken belli bir zamana sadık kalınması gerektiği gibi, oluşturulacak olan tasarımın çağa uygun olması ve çağın beklentilerin, karşılıyor olması, firmanın geçerliliği ve çağdaşlığı açısından oldukça önemlidir.

Üçüncü aşama ise sunum aşamasıdır. Uzmanlar tarafından hazırlanan sunumlar, kullanılmadan önce firmanızın yetkililerinden onay alınmalıdır.

Dördüncü aşamamız düzeltme aşamasıdır. Sunumlar yapıldıktan sonra tasarımlar üzerinde değişiklikler yapılabilir ve tasarım firmanızın isteğine uygun hale getirilmelidir.

Son aşamamız, artık onaylanan tasarımın gerekli tüm alanlarda basılması ve yayılması aşamasıdır.

 


Numan Çakmak

Numan Çakmak    Yayınlanan: 13 Şubat 2019 17:17  Yanıtla

Çok başaralı bir yazı olarak görüyorum. Tebrikler ...

Abdurahman

Abdurahman    Yayınlanan: 13 Şubat 2019 17:19  Yanıtla

Faydalı bir yazı olmuş...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.